Календарь

«    Июнь 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 



  Популярное





» » Религия как социально-исторический феномен

    Религия как социально-исторический феномен

    3-07-2011 18:12 - duluman - Философия | Просмотров:

    ВСТУП

     

    В світі кожна річ складна; вона виявляє свою сутність лише в тісному, органічному зв’язку з іншими речами. Вона постійно змінюється. Крім явних сторін, які лежать на поверхні, кожна річ має і приховані сторони. Наука ж, досліджуючи ті чи інші сфери дійсності, не може обійтися без того, щоб, не вдаючись до певних спрощень, не зобразити їх більш просто. Без цього не можна побачити головного в предметі, що досліджується. Наука змушена показувати певний предмет в дещо ізольованому вигляді, в противному разі за зовнішніми зв’язками не можна розгледіти саму річ. Досліджувати якесь явище необхідно у відносно сталій формі, інакше не вдасться відділити істотне від другорядного. Через це вона не може обійтися без абстрагування. І яким би дотепним не здавався вислів Гете про перевагу зеленого дерева життя перед сухою теорією, проте лише віддаляючись з допомогою абстракції від зачаровуючої мінливості та багатобарвності конкретних явищ, можна взнати про них істину. «Мислення, – писав В. І. Ленін, – йдучи від конкретного до абстрактного, не відходить – коли воно правильне... – від істини, а підходить до неї... всі наукові (правильні, серйозні, не безглузді) абстракції відображають природу глибше, вірніше, повніше» [20, 156–157] 1.

    Але дотримуватися правильної наукової абстракції при дослідженні явищ суспільного життя, в тому числі й релігії, – справа не з легких. Включаючи в себе різноякісні елементи суспільного буття і суспільної свідомості,

    1 Цифри в дужках – посилання на відповідну літературу; перша цифра вказує на порядковий номер даного видання згідно з нумерацією літератури, а друга – сторінку.

    релігія є одним з найбільш хаотичних, заплутаних і суперечливих комплексів суспільного життя. Досить сказати, що до цього часу дослідники відчувають певні труднощі навіть при спробі застосувати загальну систематизацію та класифікацію всіх явищ, форм та видів релігії. Ніяк не вдається, наприклад, розмістити всі релігії в чіткій послідовності, для кожної з них знайти означене місце в запропонованій системі. А над цією, порівняно вузькою, проблемою протягом віків працювало багато видатних дослідників. Деякі радянські вчені останнім часом запропонували вдатися в галузі релігії до наближеної, нежор-сткої систематизації подібно до віяла, щаблів, дерева [289, 41–44]. І причина цього полягає не стільки в недоліках наукового дослідження, скільки в складному для вивчення предметі.

    До цього слід додати ще й те, що в галузі дослідження релігії наука зустрічається з явищами, які істотно відрізняються від звичайних об’єктів наукового спостереження чи експерименту, аналізу чи синтезу. Тут дослідник матиме справу з вірою в надприродне. Отже, наука повинна дослідити її, сказати щось певне і про віру, і про надприродне як об’єкт віри. Проте жодна наука не може мати ніяких відносин з надприродним, оскільки воно як таке не існує в дійсності. «Наукова точка зору, – говорив Г. В. Плеханов, – полягає в з’ясуванні явищ об’єктивного світу природними причинами при цілковитому ігноруванні всякого впливу надприродних сил» [236, 646].

    Посилаючись на несумісність предмета релігійної віри з предметами наукового дослідження, буржуазні ідеологи заперечують правомірність вторгнення науки в «святая святих» релігії. «Духовний зміст релігії, як його розуміє християнство, неможливо об’єктивно визначити», – пише англійський професор політичної соціології Девід А. Ро-бертс [351, 269]. «Християнське життя є виявом благодаті, і його неможливо до будь-якої міри з’ясувати з допомогою законів природи або суспільства», – пише французький церковний соціолог Жан Леклерк [471, 17].

     

    religia_fenomen.rar [249,95 Kb] (cкачиваний: 93)



    Другие новости по теме:

  • Складнощі у вивченні релігії
  • Релігія як форма суспільної свідомості
  • Методологія пізнання релігійного феномена
  • Складові елементи релігії
  • Метафизика и диалектика. Черновик


    • Комментарии (7):

      #1 Написал: buntar1917 (Гости | 0/0) - 12 апреля 2011 22:19
        Скачать не получается, по ссылке http://sotref.com/engine/download.php?id=47 сбрасывает на главную страницу

        #2 Написал: Den_Ao (Посетители | 0/0) - 3 июля 2011 18:19
          Дулуман. Замечание бантара учтено. Сейчас книгу можно скачать свободно и прямо.

          Дулуман. Исправлено. Скачивайте на здоровье!

          #3 Написал: anti-clerical (Гости | 0/0) - 6 июля 2011 00:19
            Спасибо Вам большое, Евграф Каленьевич, за этот материал! Давно хотел почитать. Скачал, теперь постараюсь перевести на русский и ознакомиться.

            #4 Написал: Den_Ao (Посетители | 0/0) - 6 июля 2011 05:01
              Дулуман.
              Уважаемый anti-clerical! Я издавна собираюсь перевести свою монографию "Религия как социально-историчекский феномен" на русский язык. Расширенный текст моей докторской диссертации на эту же тему на русском языке затерялся и сейчас есть только в архивах ВАК"а. Извлечь этот текст из архивов ВАК"а мне не удаётся.
              Сейчас я в беге к финишу очень занят. И возраст, возраст... Если Вы соизволите и сможете превести опубликованную на украинском языке у меня на сайте монографию "Релігія як соціально- історичний феномен", я с благодарностью опубликую Вапш перевод на своём сайте. Это будет самый внушительный мой вклад в научое религиоведение и научный атеизм.
              Е.К.

              #5 Написал: anti-clerical (Гости | 0/0) - 6 июля 2011 13:21
                Договорились. Переведенные куски я буду присылать Вам на просмотр, чтобы у нас получился авторизованый перевод.

                Е.К., не могли бы Вы написать несколько слов о П. Дарманском, чья книга "За иконостасами алтарей" опубликована на Вашем сайте. Интересует его жизнь и деятельность уже после одхода от религии. Об А. Осипове я нашел некоторую инофромацию в сети, о Дарманском же совсем немного, только отрывочные сведения.

                #6 Написал: Den_Ao (Посетители | 0/0) - 6 июля 2011 17:05
                  Дулуман.
                  Уважаемый антиклерикал.
                  Павел Дарманский после разрыва с религией, заочно закончил среднюю школу поступил в Университет на вечернее отделение, которое с успехом закончил. Сразу же после разрыва с религией поступил на работу научного сотрудника в музее Киево-Печерская лавра, потом работал старшим редактором в республиканском издательстве. Умер в 2002 году.
                  Пишите мне и пересылайте материалы не через сайт СОТРЕФ.КОМ, а на мой домашний адрес электронной почты: dylyman9@voliacable.com. Иначе переписки между нами не будет.
                  Е.К.

                  #7 Написал: anti-clerical (Гости | 0/0) - 6 июля 2011 21:17
                    Послал письмо на почту.

                        Оставить комментарий:

                      • Полужирный Наклонный текст Подчеркнутый текст Зачеркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
                        • Ваше Имя:

                        • Ваш E-Mail: